1200 kilometrów w trzy dni na 6 stacjonarnych bieżniach – to wynik akcji PZU pt. „Podziel się kilometrem” przeprowadzonej podczas ubiegłorocznego wrześniowego 36. PZU Maratonu Warszawskiego. Tym samym uczestnikom akcji udało się wybiegać 12 tysięcy złotych na „Badabada”.

Podczas imprez organizowanych pod hasłem „Podziel się kilometrem” przez PZU układ jest prosty – 10 złotych wsparcia za każdy przebiegnięty kilometr na charytatywny cel. Nie inaczej było podczas 36. PZU Maratonu Warszawskiego. Tym razem beneficjentem była Fundacja SYNAPSIS. Przez trzy dni uczestnicy akcji pokonali dystans 1200 kilometrów, dzięki czemu sponsor, zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, przekazał Fundacji 12 tysięcy złotych.

Kilometry można było wybiegać na specjalnie przygotowanych bieżniach stacjonarnych w piątek i sobotę podczas rejestracji zawodników oraz w dniu imprezy w specjalnie wydzielonej strefie na płycie Stadionu Narodowego. Przez ten czas żadna z bieżni zliczających pokonany dystans nie stała pusta nawet przez chwilę, a łączny pokonany przez ochotników dystans powiększał się w średnim tempie 52 kilometrów na godzinę.

Wśród chętnych do dołożenia swojej charytatywnej cegiełki byli zarówno dorośli, jak i dzieci, ponieważ w akcji mógł wziąć każdy. Najmłodszy uczestnik miał 4 lata. Przy dopingu rodziców przebiegł kilometr. W szczytnym celu pobiegli także ambasadorzy „Biegiem na pomoc”, między innymi triathlonowy duet paraolimpijski Marcin Suwart i Jarek Skiba oraz dziennikarz Marek Kacprzak, który na bieżni pokonał imponujący dystans 25 kilometrów. Wśród osób chętnych do podzielenia się kilometrem znalazła się także aktorka Karolina Gorczyca oraz utytułowany polski maratończyk etiopskiego pochodzenia – Yared Shegumo.

Dziękujemy PZU, Fundacji Maratonu Warszawskiego oraz wszystkim biegaczom za pomoc w wyprzedzaniu autyzmu u maluchów.

Fot. www.pomoctomoc.pzu.pl

Back to Top